לבני ב'קול חי': "הקבוצה שפרצה לבתים בחברון לא הגישה בכלל בקשה"

דוד לזר No Comments on לבני ב'קול חי': "הקבוצה שפרצה לבתים בחברון לא הגישה בכלל בקשה"
20:05
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on טרגדיה: הלוחמים שנפלו ברצועה נהרגו מאש כוחותינו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ ציפי לבני התייחסה הבוקר (ראשון) ב'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא ב'קול חי' לסערת רכישת בתי המגורים בחברון על ידי מתנחלים ואמרה כי "מאז שנת 67 יש מערכת שונה של חוקים שחלה על כל יו"ש, לא אני המצאתי אותה, על פי החוק, מי שרוכש דירה ברחבי הארץ צריך לרשום בטאבו, אבל ביו"ש אתה צריך שני אישורים נוספים, אישור משפטי ואישור נוסף מהדרג המדיני – ביטחוני שיבדוק האם הרכישה עלולה לסכן חיים, זה החוק".

לדברי לבני, "הקבוצה שפרצה לבתים לא הגישה בכלל בקשה, וזה ממש צפצוף על הכללים ועל שר הביטחון שהוא אחראי על האישורים הללו. הצבא הוא האחראי על זה, והמנהל האזרחי הוא בודק בפועל את האישורים ואת הרכישה, זה החוק גם אם אין טענת בעלות על הבית, זה תהליך ארוך".

לבני הדגישה שוב כי "יש כאן ענין ביטחוני, ומי שאחראי לזה הוא שר הביטחון, למרות שאני לא חברה בממשלה – נתתי גיבוי לשר הביטחון, כי כל אחד צריך לשאול, האם אנחנו רוצים להכניס עוד ישראלים בלב הקסבה בחברון, זה עוד האבטחה וזה יעודד עוד טרור, הרי מחברון יצאו רוב המפגעים, וכאן מגיעה קבוצה שלא אכפת לה לא מהענין המשפטי לא מהביטחוני".

"כולנו חיים את גל הטרור, והתפקיד של הממשלה הוא להנמיך את הלהבות, והבעיה היא לא מה הזכויות שלנו על פי התנ"ך אלא מה ראוי לעשות בזמן הנכון הזה, ולא מה שעשו חברי הליכוד שקנו חברת קרקע בחברון".

האמירות שלך גורמות לפלסטינים לחשוב שהם במקום הנכון, מה את חושבת על זה?

"הסיפור שכל מי שטוען טענה שהא שונה מהטענה של הבית היהודי או של הימין הקיצוני הוא מסייע לפסלטינים – צריך להיגמר", השיבה ליבני.

לדבריה, "האם כניסה כזו מתוקשרת בלב מגורי הפלסטינים בחברון זה טוב או רע?. הקבוצה הזו רוצה לגור בלב הפלסטינים, אני לא רוצה שהפלסטינים יגורו ביננו. אני רוצה להפרד מהם".

"בכדי שנוכל לשמור על המקומות שחשובים לנו צריך להתנהג בחכמה, ומה שקורה בתקופה הזו שעושים פעולות שרק מחלישות את זה", אמרה ליבני.

ראש מועצת קרית ארבע הגיב לדבריה של ליבני הבוקר ב'קול חי' ואמר כי "השאלה היא כמה שר הביטחון ועוזריו רוצים להיות שותפים לנו לסייע בהמשך הבנייה בחברון, אני לא מאשים חלילה את שר הביטחון אלא את המנהל האזרחי", אמר לוינגר.



0 תגובות